De zorggroep

In de Bommelerwaard hebben 24 huisartsen zich verenigd in een Zorggroep Beter in Bommelerwaard. Zij hebben met elkaar en de zorgverzekeraar afspraken gemaakt over de chronische zorg. Uw huisarts wil de zorg graag op een zo hoog mogelijk niveau uitvoeren. Door hier afspraken over te maken en gegevens met elkaar te vergelijken, heeft uw huisarts ook het inzicht en de mogelijkheden om de zorg nog verder te verbeteren. Daarnaast worden afspraken gemaakt met diŽtisten, podotherapeuten, pedicures, internisten, longartsen en oogartsen om de afstemming van de zorg beter te organiseren. Uw behandelplan is bij iedereen bekend en kan op die wijze volledig op elkaar worden afgestemd. Het uitgangspunt is dat de kwaliteit van de aan u geleverde zorg hierdoor verbetert en voor u transparant is.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Uw gegevens worden 2-4 keer per jaar vergeleken met de gegevens van duizenden andere patiŽnten. Dit gebeurt anoniem met als doel de gegevens te vergelijken en verbeterpunten voor de chronische zorg van de huisartsenpraktijk vast te stellen.

Wat merkt u hiervan?

De zorg wordt gewoon in de praktijk van uw eigen huisarts verricht, zoals u eerder al gewend was.

De zorg die aan u geleverd wordt, zal door de kwaliteitsbewaking nůg beter worden. In de toekomst zult u merken dat de afstemming tussen verschillende zorgverleners, waarmee u te maken heeft, nog beter is geregeld. Hierbij vragen we ook van u een bijdrage. Indien zorg beter kan, horen we dat graag via het secretariaat van de zorggroep, bereikbaar op telefoonnummer 076-5025621 of via email beterinbommelerwaard@shl-groep.nl.

Wat kan ik doen als ik een vraag of suggestie heb?

Indien u een vraag, suggestie of klacht heeft over de diabetes of COPD zorg kunt u in eerste instantie bij uw huisarts zelf terecht. Indien uw opmerking specifiek de zorggroep betreft kunt u dit melden bij het secretariaat van de zorggroep.

Wat moet ik doen als ik niet mee wil doen?

Indien u een reden heeft niet in de zorggroep deel te willen nemen, kunt u dit kenbaar maken bij uw huisarts.

 

Klachtenregeling

De zorggroep Beter in Bommelerwaard vindt het belangrijk u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wanneer u niet tevreden bent over de zorg vanuit de zorggroep, kritiek heeft op de werkwijze of een punt ter verbetering aan ons wilt melden, neemt u dan contact met ons op. Wij waarderen het wanneer u ons een gelegenheid geeft van uw klacht te leren en hiermee de zorg te verbeteren.

Hoe meldt u een klacht? 

U kunt uw klacht schriftelijk indienen via het formulier Klachtenprocedure zorggroep_tekst en formulier site.doc
U kunt dit formulier via de website downloaden en printen. Dit document kunt u sturen naar:

Secretariaat Zorggroep Beter in Bommelerwaard

Postbus 535, 4870 AM  Etten-Leur

T (076) 50 25 621

F (076) 50 25 659

Ebeterinbommelerwaard@shl-groep.nl

 

Uw melding wordt in behandeling genomen en u ontvangt binnen 10 werkdagen een eerste reactie / ontvangstbevestiging. De zorggroep werkt samen met Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland (SKHZN).